vrijdag 20 september 2013

Penn ,snoekjes en baars

Van de week kwam hij binnen mijn nieuwe molentje voor de ultra lichte visserij. Een yank namelijk de Penn 420 SSG. Wat een mooi machientje. Echter wilde de beugel niet sluiten. Even een dipje. Vandaag even naar Hengelsportzaak van Zetten hier in Schiedam geweest. Daar haalde Huub vakundig de beugel sectie uiteen en zette deze weer in elkaar zoals het hoort. Hoera een werkende beugel en een super mooi draaiend molentje. Om van de slib maar te zwijgen.


Het molentje gelijk vol laten spoelen verse 14/00 nylon.

Thuis gekomen had ik het brandende verlangen om te gaan vissen. Vissen met mijn nieuwe aanwinst. Vrouw lief heeft maar aan een blik genoeg. Ga maar zei ze. En dat had ze niet tegen een dove. Even twijfelen of ik de floret of de 3 grams splitcane zou nemen. Het werd de split. Snel wat spulletjes gepakt. Een 21 mm retro spinnertje,pelikaan lepel en de kleine SDDP streamer. Of ik nog een bakkie wilde,in gedachte stond ik al langs het water. Eh nou eh oke dan. Dat gaf dan ook weer de tijd om alles na te lopen. Meestal als ik in haast weg ga ligt de helft nog thuis. Op het gemak de koffie opgedronken,ja hoor spinstangetjes en loodjes. Gelukkig had ik weer mooi gestaan.


Lekker aan de waterkant. Ze hebben hier de afgelopen twee weken alles geschoont. Sommige wateren zijn nog niet bevisbaar  Maar het begint er goed uit te zien.  Lekker even vissen met de retro spinner,wat een heerlijk spinnertje is dat toch. Al snel is het raak. Een prachtige stekelridder maakt zich meester van de retro spinner. Fel bonkend op de splicane 3 grammer. Hij laat duidelijk merken dat hij het er niet mee eens is.



 De ene naar de andere baars stort zich op het spinnertje. Tot dat ik bij een grote vijver kom. Ook geschoont maar over al waar je kijk zie je ze liggen echt bizar. Snoekjes van tussen de 20 en 40 centimeter.

Dan gaat het los op de spinner als baarzen vallen de snoekjes de spinner aan, echt bizar ze lijken overal te liggen. Baarzen krijgen niet eens de kans om te bijten. Dan maar een wissel de kleinste pelikaan in koper kleur proberen. Het lukt ik vang weer baars.


Echter kan ik niet voorkomen dat de snoekjes ook de lepel niet met rust laten. Echt zo klein als ze zijn wat zijn ze fel en knokken ze hard op het lichte matriaal.



Zo klein als ze zijn wat een waterwolfen. Ik beluit dan nog even met de kleine Sddp streamer te gaan vissen. Speciaal gemaakt voor de 2/3 grams spinhengel. Eenmaal nat gooitje dit streamertje aardig ver zonder de hengel te overbelasten. De actie is gelijk aan zijn grotere broer. De witte streamer is goed te volgen. Ik zie dat hij regelmatig word aangevallen door een pack baarzen. Dan is het alweer raak wederom een snoekje.


Het gaat maar door en dan zie ik dat het tijd is om huiswaarts te gaan. Nog even wisselen met de spinner. Ja hoor,baars. En na een paar mooie baarzen moet ik echt stoppen. 10 snoekjes en heel veel baars. Wat een heerlijk begin van het weekend,Dit maakt naar meer.....




1 opmerking:

  1. Hallo John,

    "Om van de slib maar te zwijgen." Moet zijn: Om over de slip maar te zwijgen.

    Door het lettertype dat je gebruikt is het allemaal moeilijk leesbaar.

    MVG

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen