maandag 23 september 2013

mijn lepeltjes


Zondag ochtend,lekker rustig wakker worden,maar ik kan niet stil zitten Toch maar even wat gaan doen. een paar maanden geleden had ik in een vlaag van creatieviteit twee lepels gemaakt. Een had ik er aan me maatje gegeven en een zelf gehouden. Van de week kreeg ik een bericht dat juist dit lepeltje het super deed en dat hij er al snoek mee had gevangen. En niet zo maar een nee nog flinke ook. Ze waren dus goed. het lepeltje had ik gemaakt voor de 3 tot vijf grams spinhengel. En hij had hem gevist op de Fair Play rapier. Dus een lepeltje wat op alle ultra lichte hengels te vissen is,kan het mooier. Spullen gezocht en aan de slag. Na een uitbarsting van creatieviteit waren er 7 lepeltjes geboren. Zowel met enkele haak als met een dregje. Dat laatste maak nog al een verschil met een lepel. Wissel bijvoorbeeld de dreg op een pako ps en je heb een totaal andere aktie. Destoute schoenen aangetrokken en zelfs nog een maatje kleinere lepel gemaakt.



Het was mij al lang opgevallen dat met name de lepels waarin een S-vorm zat het mooiste zwemmen. Dus door een S-vorm lepeltje te maken werd dit goed werkend stukje kunstaas geboren.

 Na een ochtendje knutselen was het zo al weer middag,twee uur gaf de klok aan. Ondanks dat de lepels nog niet droog waren was de drang om ze hier achter door de sloot te halen groot. Vlug me 3 grammer gepakt de lepels en naar de waterkant. Altijd spannend of ze het zullen doen. Ik begon met de kleinste versie van de lepels.

De eeste worp en dan het lepeltje startenWohhh de zelfde aktie alls de bekende pako PS en de pelikaan lepel. En dat zelf gemaakt. Wat een mooie aktie had dit kleine lepeltje. Na vlug gewisseld te hebben voor de uivoering met het dregje om te zien hoe deze het deed, hing er bij de eerste worp een stekkelridder aan. Deze uitvoering deed het ook super goed.



Helaas had ik niet al te veel tijd om te testen maar in korte tijd kon ik alle type testen. En allen waren goed en in heel korte tijd ving ik de ene na de andere baars op de lepeltjes.

Na heel veel mooie baarzen ging ik voldaan naar huis. Inderdaad dit zijn super lepeltjes. Na het avondeten opnieuw de kleuren aangebracht en behandeld. Een volgende keer zullen ze er op blijven zitten. Maar de drang om te testen was groter dan het geduld om alles te laten drogen. Super een nieuw lepeltje wat van de 2 tot 5 grams spinhengel gevist kan worden. En die ook nog eens vangt en een mooie zwem aktie heeft als hij word binnen gevist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten