vrijdag 26 juli 2013

Indiana Terrible tandem spinner


Maandag,eindelijk vakantie. Mijn eerste dag, een zon overgoten dag die we heerlijk aan de Grevelingen hebben door gebracht. Dinsdag ochtend werd ik wakker ,blaffend als een zeehond en keelpijn. keelpijn die woensdag nog erger was en ik bijna niet kon praten. Volgens sommige hier lekker rustig.  In de middag dan toch maar even langs de huisarts. Keelontsteking en een luchtweg infectie was de score,nee je zal maar vakantie hebben.

In de avond begon de verveling toe te slaan,ik kan echt niet stilzitten zonder iets te doen. Vroeger zat ik tot ieders ergernis altijd overal op te tikken. Nu besloot ik dat maar eens te gaan doen op een paar spinnnerbladen van het Indiana type. Het rare idee was bij mij opgekomen die in de vorm van een terrible blad te slaan.

Twee tellen laten stond ik buiten met 4 spinnerbladen een hamer en een plamuur mes.Het eerste blad het plamuurmes precies in de midden en driekwart van de lengte van het blad, een tikje en nog twee schuin en nog een keer in de midden. Nou,dat viel niet tegen vond ik zelf. En gestaag volgde de andere drie bladen ook. Vier Indiana terrible bladen waren geboren.

Nu een passende haak zoeken. Toen ik die vond en bij de bladen lag zag ik ineens wat het ging worden,twee Indiana tandem terrible spinners,zo een mond vol. zo gezegd zo gedaan.




Zo nu dan eerst een mooie vlieg maken op de enkele haken. Nadat deze klaar waren de bladen boven aan omgebogen en de rest van de spinner in elkaar gebogen. Best gaaf maar ik vond het leuk om deze wat strepen mee te geven. Dit maakte hem vond ik nog leuker om te zien. Zo uit de hand draaide beide indiana terrible tandemspinnertjes super. En zo werd het al weer snel laat en tijd om naar bed te gaan,geen straf overigs als je je net een uitgekauwd kaugompje voelt.



Vandaagwerd ik wakker met het idee dat ik ze nog wel even moest gaan testen. Donkere wolken en af en toe hoos buien hier konden mij niet tegen houden om even te gaan testen. Ik pakte mijn 3 grams floretje en ging even tussen de buien door naar het slootje hier om de hoek.





De eerste worp het spinnertje raakte het water,en de blaadjes begonnen al te draaien. Toen wist ik het eigenlijk al. Yes ze doen het. Rustig binnen gaan draaien,Superrrr,heerlijk voor op de 3 grammer.
Het duurde dan ook niet lang eer de eerste baars zich melde en zich vol overgave stortte op het nieuwe spinnertje.






Langzaam aan begon het steeds donkerder te worden en zag ik de eerste lichtflitsen al komen. Na nog een paar worpen met het spinnertje die ook nog baars opleverde werd het hard lopen om vervolgens net voor huis nog een hoos water in mijn nek te krijgen. Helaas door en door nat thuis aangekomen,Maar wel het spinnertje kunnen testen





En ik weet zeker dat het niet bij deze baarzen zal blijven met dit spinnertje.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten