donderdag 18 juli 2013


Vandaag zondag heel vroeg opgestaan om weer eens een uurtje de polder in te gaan. gelukkig woon ik op 5 minuten afstand van de polder die momenteel al aardig is dichtgegroeid. Er is hier nu ook alleen maar ultralicht te vissen met mini kunstaasjes. Ik besluit mijn pezon et michel BB1 uit 1962 mee te nemen. Een hengeltje met een vermogen van 1,5 tot 4 gram. In de praktijk vermoed ik eerder 2 tot 3 gram. Dit hengeltje heeft voldoende massa om de lichte spinnertje weg te zetten en de vis van afstand te haken. Onder het geheel een shimano sedonna 500 volgespoeld met 14/00 nylon. Een molentje met een super slip die je bij een grote vis op zo een lichte hengel hard nodig kan hebben.Op naar de polder die nog in een lichte deken van mist is gehuld. Heerlijk de stilte,alleen de geluiden van de ontwakende natuur. Echt genieten.




Een klein slootje met boven het groen 10 cm water. De eerste worp het spinnertje starten, een streep achter het spinnertje gevolgd door een felle tik op de top,een baarsje heeft zich vol overgave gestort op het kleine spinnertje.







De baars gaat los en vele baarsjes en baarzen melde zich in dit kleine slootje. Onvoorstelbaar kraakhelder geen vis te zien en toch zitten ze er. Wachtend in het groen ,bijna onzichtbaar tot er een prooi voorbij komt. Dit is echt genieten. Ik alleen in deze prachtige omgeving,vol met vis.







Dan vanuit het niets een kolk de BB1 krom tot in het handvat. Een snoekje van rond de 50 cm heeft zich vol overgave op mijn 18 mm beatle bug spinnertje gestort. Tot driemaal toe moet de slip in werking komen. Gelukkig heb ik mijn net meegenomen en kan na een spannende dril de snoek landen. wat is dit genieten,zeker met zo een lichte hengel.




Hoeveel baarzen het geworden zijn weet ik niet maar zeker meer als 30 en een mooie snoek. Dat in hele korte tijd in alle vroegte en in een lege stille polder die ik even alleen voor mijn zelf mocht hebben vandaag. Heerlijk om een te worden met dit prachtige stuk natuur. Voldaan ga ik naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten