donderdag 18 juli 2013

Vanmiddag na het werk er even op uit getrokken om met de BB1 te gaan vlokvissen. Het hengeltje is veel geprezen door wijlen Kees Ketting. Dit word eerste keer dat ik hem inzet voor het vissen op deze manier.

Al weken kijk ik hier de slootjes af en geen voorn te zien. Echt bizar want andere jaren zag je zeker in maart april al voorns zwemmen.

Vanochtend tijdens het werk kwam ik langs een sloot waar normaal geen vis inzat. Echter hier zijn een jaar geleden alle bomen weggehaald en is het water uitgediept. Vandaag zie ik voor het eerst het resultaat een diepe sloot vol sterrenkruid en......Voorns. Voorns die de hele dag blijven spoken. Na thuis komst ben ik ook niet te houden en moet even een uurtje naar het water. Wat een prachtige sloot en wat een vis. Vlug de hengel opgetuigd en voorzien van een vlokdobbertje en een maatje 10 gamakatsu F314 haak(deze is gelijk aan qua model aan de oude mustad haken welke voor deze visserij werden gebruikt.)





Na 5 minuten bereik ik het slootje gewapend met een BB1 ,brood en maden. Overal waar ik kijk zwemmen ze ,wat is een poloroid bril een uitkomst op water waar de zon vol opstaat. je ziet werkelijk alles. dat maakt het nog leuker. Vlug een broodvlok om de haak werpen en.....gelijk stuift de vlokdobber weg. Een kort tikje ,hangen de eerste voorn is een feit.


Een leuk blankvoorntje kan niet van de vlok afblijven. Het gaat echt los blankvoorn en ruizers door elkaar heen. Geen grote al zie ik die wel zwemmen. maar dat maakt niet uit ,wat is dit genieten. Zelfs de staartslag voel je op dit hengeltje,en ik begin te begrijpen waarom de pezon et michel BB1 zo gewilt was. Dat de shimano eigenlijk te modern zou zijn onder deze hengel neem ik voor lief. ik weet als geen ander dat ik blind kan vertrouwen op de slip van deze molen mocht er een hele grote aan komen.En ik weet zeker als ze 30 jaar geleden deze keus ook hadden dan....


Na heel veel voorns op de vlok krijg ik zin om me er even van af te maken met maden,in deze zon droogt brood snel uit en dan blijf je vlokken aan de haak zetten. Best lekker om af en toe te wisselen met maden. Dat je daar dan ook gelijk weer baars mee vangt is hellemaal niet vervelend. Tussen het groen blijken heel veel baarsjes te liggen die een gevulde haak met maden beslist niet vies vinden. En ik....ik vind het ook niet erg om tussendoor ook baars te vangen. Wat een uurtje.



Maar zo een uurtje is ook zo voorbij,maar het geef je wel een boost vitamine V en voldaan keer ik huiswaarts naar vrouw en kinderen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten