zondag 27 september 2015

stompe terrible 3 e versie.

Nog steeds zit ik met mijn enkel en voet thuis. Al weken zit ik aan huis gekluisterd en kom ik niet buiten. Veel lezen en af en toe wat maken houden mij letterlijk op de been. Maar ook het bezoekje van Raymond en Job die even langs kwamen. Heerlijk even lekker bij kletsen over onze mooie hobby. De laatste weken heeft het maken van spinner bladen voor mij een vogelvlucht genomen. Vele slanke terrible bladen werden reeds gemaakt. Enkel de stompe terrible, dat blad maken bleek voor een leek even iets moeilijker of.....?


Van de week begon ik aan mijn derde versie van dit blad. Ik had er de laatste weken veel over nagedacht hoe je de drie facetten er in moest maken. De eerder gemaakte twee versies waren ook goed al hadden deze geen drie facetten. Na veel materiaal te hebben verkloot lukte het me eindelijk. De stompe terrible de derde versie werd er geheel een naar mijn zin.


Zowel een 25 mm blad als een 20 mm blad werden gemaakt in messing en koper. 


De afgelopen week heb ik veel gelezen met mijn voet in stand horizontaal. en zo ook in de diverse boeken geschreven door Jan Schreiner. De vele verschillende vormen van de stompe terrible. Met vlieg ,flaptail,twister en zelfs streamer.
Een afbeelding van vier stompe 20 mm terrible spinners met een streamertje  heeft  mij doen besluiten mijn eigen gemaakte 20 mm blaadjes ook te voorzien van een streamertje.



In de boeken vond ik ook een spinner twister combinatie van deze stompe terrible spinnertjes.



 ik koos hiervoor de door mij gemaakte 25 mm blaadjes te voorzien van een twistertje. 



 Voor mijn koperen 25 mm blaadjes maakte ik een vlieg in het rood wit wat mooi afsteek tegen het rode blad. 



Helaas moet alles even wachten tot het de waterkant ziet. Ik heb het in ieder geval wel voor elkaar gekregen het zij na veel proberen en materiaal  verkloten om goede stompe terrible bladen te maken. Bladen waarmee ik weer mooie spinners kan maken waarbij oude tijden kunnen worden herbeleeft......

2 opmerkingen:

  1. Dat het goede vangers zijn, kan ik onderschrijven. Mits in combinatie met de juiste hengel en lijn, werpen ze als een raket en draaien ze als een turbo ( ook bij langzaam binnen draaien).
    Raymond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Raymond ,ik ben blij dat jij er al mee heb kunnen vissen. Ik weet nu in ieder geval dat ze goed zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen