vrijdag 30 augustus 2013

Weekend,raymond,ruizers

Vrijdag,heerlijk en dan nog eerder thuis ook. Eerst boodschappen gedaan en na het eten lekker even anderhalf uur met de kleine mannen naar de speeltuin geweest. Toen ik terug kwam had ik een mailtje van Raymond. Raymond is ook een hele enthousiaste ultra light visser die praktisch bij mij om de hoek woont. Afgelopen week had ik wat spinnertjes en streamertjes voor hem gemaakt. Toen hij deze kwam halen had ik hem nog een vernieuwde sanborn spinner mee gegeven om te proberen. En dat had hij gedaan en ik kreeg een leuke mail van hem.  


Hallo John,
Wederom een topper de vernieuwde Sanbornspinner. Langzaam binnenhalend met kleine tikjes, kan een aanbeet niet lang wegblijven.
Groeten,
Raymond.

Het is altijd leuk om te horen of te zien dat andere ook zo veel plezier beleven aan de kunstaasjes die ik maak. Mede daarvoor doe ik het ook.

Afgelopen week heb ik verder gesleuteld aan de Bas streamer,ik had het idee gevat een grotere versie te maken voor de snoek en mogelijk voor de zeebaars. Een aantal proto type had ik klaar liggen en wilde deze even testen. Minder dat een uur had ik maar dat moest voldoende zijn. Als hij de aktie van zijn kleinere versie zou hebben wist ik voldoende. Ik Raymond terug gemaild en gezegd dat ik even zou gaan testen. 

Grote Bas streamer.
Toen ik aan kwam op de stek zag ik net Raymond aankomen fietsen. Hij moest even een boodschap halen en was eigenlijk ook heel nieuwschierig naar de grote Bas streamer. Altijd weer een spannend moment en.....Ook de grote versie heeft een super aktie. Zeker snoekwaardig daar waren we het beide over eens. Na nog even gevist te hebben met de grote Bas deze gewisseld voor de kleine in de hoop een baars te vangen. Dat bleek vandaag een onmogelijke opgave. Ze zaten er vandaag gewoon niet en tijd om veel water af te vissen was er niet. Langzaam besloot ik terug te lopen en voor Raymond was het de hoogste tijd om zijn boodschappen te halen. 

Ik kwam al weer aan op de plek waar ik zondag een dikke ruizer verspeelde aan de Bas streamer. Op deze plek zag ik wat ruizers zwemmen,maar niet de bakstenen van zondag. Toch maar even gooien. Ongelovelijk als haaien storten er zich twee ruizers op de streamer. Te grettig een klein tikje om aan te slaan...mis. Toch nog maar even verder werpen. En doorzetten had success want de volgende worp was het wel raak. YES een ruizer op de Bas streamer. Dacht ik zondag dat het een vals gehaakte  ruizer was en verspeelde ik een baksteen grote ruizer die de streamer goed gepakt had,wist ik het nu helemaal zeker. Dit streamertje vangt RUIZERS. Het eerste streamertje voor de ultra lichte visserij waar je ze mee vangt aan de spinhengel.

Echt waanzinnig dat je niet alleen baars maar ook ruizers vangt aan dit streamertje en dan niet toevallig nee,ze pakken hem bewust.  Volgens mij voor het eerst dat je met een streamertje en met een ultra lichte spinhengel op deze manier gericht op ruizers kan vissen . Geweldig......  Een blik op mijn horloge vertelde mij dat ik al in de extra tijd aan het vissen was en ik echt snel naar huis moest gaan om niet te laat voor het eten te komen.  


1 opmerking:

  1. Het is een goede streamer de Bas streamer ik weet zeker dat hij vanaf zijn wolkje bij je is als je ermee vist.

    BeantwoordenVerwijderen